i-kiosk: To περίπτερο έχει τον ψηφιακό οδηγό του!

Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι το «μικρόβιο» του επιχειρείν είναι σύμφυτο και ενυπάρχει σε ορισμένους ήδη από την νεαρή ηλικία. Μάλλον σ’ αυτούς συγκαταλέγεται και ο Φάνης Κουτουβέλης συνιδρυτής του i-kiosk, ενός ολοκληρωμένου ψηφιακού οδηγού που “λύνει” κυριολεκτικά τα χέρια στους ιδιοκτήτες περιπτέρων, μίνι μάρκετ και ψιλικατζήδικων.

Όντας φοιτητής το 2009 στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, ο Φάνης άκουσε τυχαία για έναν ιδιοκτήτη περιπτέρου ο οποίος επιθυμούσε να οργανώσει τα αποθέματά του μέσω ενός απλού excel. Κι έτσι πολύ απλά, του «καρφώθηκε» η ιδέα του i-kiosk, την οποία μοιράστηκε με τον φίλο του Κωνσταντίνο Καζανή, επίσης προγραμματιστή.

Τα δύο αυτά νέα παιδιά, στην ηλικία των 22-23 ετών περίπου κι ενώ φοιτούσαν άρχιζαν να χτίζουν το ikiosk όπως το ξέρουμε σήμερα. Λίγο μετά ακολούθησε και Ορέστης Τζανετής, χημικός μηχανικός ο οποίος έχει αναλάβει το εμπορικό κομμάτι της επιχείρησης.

Η αρχική ιδέα  λοιπόν έγινε μια πετυχημένη επιχείρηση κι όλα πλέον είναι ιστορία: H τελευταία λέξη δε, δεν χρησιμοποιείται τυχαία: Το επίσημο λανσάρισμα του προϊόντος έγινε μια ημέρα μετά την έλευση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου στην Ελλάδα τον Απρίλιο του 2010.

Εν μέσω κρίσης λοιπόν και της συνακόλουθης «τρομολαγνείας» δύο νέα παιδιά σκύψαν το κεφάλι στη δουλειά και παίρνοντας χαρτί και μολύβι, ξεκίνησαν να ερευνούν την αγορά τους. «Πριν ξεκινήσουμε να χτίζουμε το προϊόν, μοιράσαμε ερωτηματολόγια σε 60 σημεία πώλησης στον Βόλο και λάβαμε πολύτιμο feedback από τους καταστηματάρχες. Σε ποσοστό 70-75%, οι ιδιοκτήτες ήταν θετικοί στην χρησιμοποίηση ενός αλάνθαστου ψηφιακού οδηγού που θα τους βοηθούσε σ’ όλο το φάσμα των  καθημερινών τους δραστηριοτήτων.»

Από τον ψηφιακό οδηγό στην ψηφιακή διαφήμιση 

Το i-kiosk από την στιγμή της δημιουργίας του μέχρι και την μορφή που έχει πάρει σήμερα δεν αποτελεί ένα απλό σύστημα barcode. Αποτελεί έναν ολοκληρωμένο ψηφιακό οδηγό για τον καταστηματάρχη που τον βοηθάει να κάνει όλες τις απαραίτητες ενέργειες εύκολα και γρήγορα: αγοραπωλησίες, επίβλεψη και επισκόπηση αποθεμάτων, αυτόματη διενέργεια παραγγελιών, διαχείριση των πελατών, των προμηθευτών του κοκ.

Εκτός όμως από το παραπάνω B2C κομμάτι, η ομάδα του ikiosk έχει περάσει και στο κομμάτι της ψηφιακής διαφήμισης, για το οποίο βραβεύθηκε το 2011 με το βραβείο i-bank καινοτομία και τεχνολογία της Εθνικής Τράπεζας. Μάλιστα, με τα βραβεία φαίνεται να τα πηγαίνει καλά η συγκεκριμένη ομάδα, αφού έχει κερδίσει το βραβείο e-nnovation το 2011 και πρόσφατα το social media award στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό Get in the Ring που έγινε στο Ρότερνταμ της Ολλανδίας.

«Θέλαμε να κάνουμε κάτι καινοτόμο στο κομμάτι της ψηφιακής διαφήμισης μέσα από την φιλοσοφία του i-kiosk. Έτσι, σκεπτόμενοι ότι ο καταναλωτής δελεάζεται περισσότερο να αγοράσει όταν βλέπει μπροστά του μια διαφήμιση τη στιγμή που ούτως ή άλλως πηγαίνει στο περίπτερο/μίνι μάρκετ για αγορά, βάλαμε οθόνες που «παίζουν» διαφημίσεις. Η επιλογή της διαφήμισης δεν είναι τυχαία αλλά συναρτάται και με το μέρος που βρίσκεται ένα περίπτερο/μίνι μάρκετ. Μάλιστα, συνεργαζόμενοι με τον Φώτη Ταλαντζή, εγκαταστήσαμε ένα σύστημα eye tracking (σαρωτής ματιού) όπου μας παρέχει analytics για το πόσο χρονικό διάστημα έμεινε ο χρήστης στο να δει την διαφήμιση. Επομένως, το όλο σύστημα είναι με τέτοιο τρόπο σχεδιασμένο που μας οδηγεί σε συμπεράσματα και ακριβείς αναλύσεις σχετικά με το αποτέλεσμα της κάθε διαφημιστικής ενέργειας.»

Και που βρίσκεται η ομάδα του i-kiosk στην παρούσα φάση; «Είμαστε στην φάση αναζήτησης χρηματοδότησης για να προχωρήσουμε ακόμη περισσότερο τα σχέδιά μας. Το όλο εγχείρημα ξεκίνησε με ίδια κεφάλαια και μια χρηματική βοήθεια από τον στενό μας κύκλο, δεδομένου ότι το ποσό δεν ήταν μεγάλο (γύρω στις 12.000 ευρώ). Σ’ ότι αφορά δε στους μακροπρόθεσμους στόχους θα θέλαμε να ανοιχθούμε σε αγορές small retail εφάμιλλων με την Ελλάδα όπως αυτές της Τουρκίας,Μ. Ανατολής, Ρωσίας.»

Και τι πιστεύει ο Φάνης για την επιχειρηματικότητα και τις startups στην Ελλάδα της κρίσης; «Πιστεύω πώς τώρα είναι η ιδανική περίοδος για να επιχειρήσεις. Οι περιστάσεις –συρρίκνωση θέσεων στον ιδιωτικό τομέα και μαρασμός του δημοσίου – είναι τέτοιες που καθιστούν πλέον την επιχειρηματικότητα  ως επιλογή. Η συνειδητοποίηση αυτή καθρεφτίζεται ήδη στην δυναμική που παρατηρείται αυτή την περίοδο στον χώρο των startups. Ελπίζω να διατηρηθεί προς την σωστή κατεύθυνση με στόχο την εμπέδωση μιας κουλτούρας υγιούς επιχειρηματικότητας. Δεν χρειάζεται να βγάλουμε το επόμενο Facebook. Νέα παιδιά που δημιουργούν μικρές βιώσιμες επιχειρήσεις μπορούν να αποτελέσουν παραδείγματα για τους υπόλοιπους..»

Πηγή: http://hellenicstartups.gr

Τεχνική υποστήριξη: dastasupport@teipat.gr

Βασισμένο στο Drupal