Αλλάζει ο επιχειρηματικός χάρτης της Ελλάδας

Μικρότερα σχήματα, ευέλικτες μορφές συνεργασίας και εξωτερικοί συνεργάτες, συνθέτουν το νέο επιχειρηματικό χάρτη της Ελλάδας, σύμφωνα με έρευνα του ka - business . gr και της   Focus Bari   (Α΄ΜΕΡΟΣ, ΟΛΗ Η ΕΡΕΥΝΑ ΘΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΕΙ ΣΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΟΥ 3ου ΠΟΛΥΣΥΝΕΔΡΙΟΥ 'ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ' 9/11/2012 στο Porto Palace)


 

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του 3ου Πολυσυνεδρίου ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ενώ το ερωτηματολόγιο προέκυψε από τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς, των ανθρώπων της αγοράς και του ακαδημαϊκού κόσμου, που είτε επικοινωνούν καθημερινά με το ka-business.gr είτε αρθρογραφούν στην έντυπη έκδοσή του το «ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ». Ταυτότητα έρευνας: 132 ερωτώμενοι  (Ανώτατα στελέχη και ιδιοκτήτες μεσαίων και μεγάλων επιχειρήσεων με έδρα τους νομούς Αττικής και Θεσσαλονίκης). Χρόνος: Οκτώβριος 2012

 

Η εικόνα, που παρουσιάζει η επιχειρηματική κοινότητα σήμερα, δεν έχει καμία σχέση με τον προηγούμενο χρόνο. Η οικονομική κρίση έχει διαβρώσει όλους τους κλάδους. Πολύ λιγότερο, όμως, τις εξαγωγές, τα New Media και το e- Business, που θα πρωταγωνιστήσουν τα επόμενα χρόνια. Ο επιχειρηματικός χάρτης, όπως φαίνεται, θα αλλάξει πολύ. Σχεδόν 7 στους 10 ερωτώμενους, υποστηρίζουν πως αρκετές ελληνικές επιχειρήσεις θα μεταφέρουν την έδρα τους στο εξωτερικό ενώ αυτοί, που θα καταφέρουν να επιβιώσουν είναι οι επιχειρηματίες, που θα δραστηριοποιηθούν στο εξωτερικό αλλά και αυτοί που θα δώσουν βαρύτητα στη μοναδικότητα του παραγόμενου προϊόντος ή υπηρεσίας.

 

Η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει τον τελευταίο χρόνο περισσότερο τους εξής κλάδους:


Αυτοκίνητα 89% , Κατασκευές 88%,  Διαφήμιση 80%, Λιανεμπόριο 79%, ΜΜΕ 67%, Τράπεζες 64%, Υγεία 52%, Βιομηχανία 44%, Ασφαλιστικές και Πληροφορική 42%, Τουρισμός 36%,  Τηλεπικοινωνίες 32%, Τρόφιμα/Ποτά 27%, New Media 20%, Εξαγωγές 14%, E-Business 11%

Η επιχειρηματική κοινότητα αντιμετώπισε την κρίση με:


Μειώσεις μισθών και αμοιβών κατά 97%, Περικοπές εξόδων κατά 96%, Απολύσεις προσωπικού κατά 92% . Από φέτος προστέθηκε το λουκέτο των επιχειρήσεων  κατά 82% . Στοιχείο, που δεν υπήρχε στην περσινή έρευνα σε τέτοιο υψηλό σημείο. Τουναντίον, υπήρχε ένα υψηλό ποσοστό στην επένδυση νέων προϊόντων και αποτελεσματικότερη παραγωγή, που άγγιζαν το 63% -πέρσι-, ενώ φέτος η επέκταση σε νέα προϊόντα και δραστηριότητες αγγίζει το 30%, μαζί με την ολική αναδιάρθρωση της επιχείρησης.  Στο μεταξύ, το 74% των ερωτώμενων υποστηρίζει πως  η στροφή σε αγορές εκτός Ελλάδος, είναι ένα από τα σημαντικότερα μέτρα αντιμετώπισης της κρίσης. Σε πολύ χαμηλά επίπεδα βρίσκεται η καινοτομία με 12%, η δανειοδότηση και επιχορήγηση κατά 6% (στοιχείο, που αναδεικνύει πως οι επιχειρηματίες δοκιμάζουν τις δικές τους δυνάμεις, μη βασιζόμενοι στις δανειοδοτήσεις και επιχορηγήσεις). Τέλος ένα 3% επενδύει σε προσωπικό, νέο προσωπικό και εκπαιδεύσεις.

Τα σημαντικότερα προβλήματα, που αντιμετώπισαν οι επιχειρηματίες την χρονιά που φεύγει είναι:


Έλλειψη ρευστότητας κατά 85% , Έλλειψη κεφαλαίων κίνησης 55%, Μειωμένοι / πτωτικοί τζίροι 50%, Ασταθές οικονομικό περιβάλλον 40%, Ψυχολογικός παράγοντας / αρνητικό κλίμα 34%, Ασταθές πολιτικό περιβάλλον 23%, Αδυναμία προσαρμογής στις νέες συνθήκες 11%, Αποδυνάμωση προσωπικού 5%

Αλλάζει ο επιχειρηματικός χάρτης της Ελλάδας:


Όπως προκύπτει από την έρευνα, το 79% υποστηρίζει πως ο τρόπος λειτουργίας των επιχειρήσεων ως προς τα εργασιακά θα αλλάξει.

Το 64% υποστηρίζει πως θα δημιουργηθούν Ελληνικές επιχειρήσεις με έδρα ή παραγωγικές μονάδες σε άλλες χώρες.

Το 58% υποστηρίζει πως θα δημιουργηθούν νέοι κλάδοι  δραστηριότητας και θέσεις εργασίας.

Το 52% υποστηρίζει πως η καινοτομία θα έχει τον πρώτο λόγο σε υπηρεσίες και προϊόντα

Το 27% είναι ιδιαίτερα απογοητευμένο υποστηρίζοντας πως δεν θα υπάρχουν ελληνικές επιχειρήσεις αφού αυτές θα έχουν περάσεις σε ξένα χέρια.

Το 26% λέει πως θα υπάρχουν περισσότερες μικρές επιχειρήσεις αντί για μεγάλες ενώ τέλος το 17%  υποστηρίζει πως θα υπάρξει  στροφή των επιχειρήσεων στην παροχή υπηρεσιών αλλά και μεγαλύτερη αναλογία επιχειρήσεων στην περιφέρεια.

(να  θυμίσουμε πως στην περσινή έρευνα 8/10 υποστήριζε πως οι επιχειρήσεις της περιφέρειας είναι πολύ σημαντικές για την ανάκαμψη της οικονομίας, όπως, επίσης, 6/10 υποστήριζε ότι η περιφέρεια κρύβει πολύ μεγάλες δυνατότητες, τις οποίες δεν έχει ακόμα αναπτύξει)

Οι κλάδοι, που θα αναπτυχθούν στην Ελλάδα:


79% εξαγωγικές επιχειρήσεις παραδοσιακών ελληνικών προϊόντων, 71% E-commerce, 68% Εναλλακτικές μορφές τουρισμού, 67% Εναλλακτικές μορφές ενέργειας, 44% Απλός τουρισμός και  New Media ,  38% Εξαγώγιμες εφαρμογές σε κινητά, 35% Παραγωγή γενόσημων, 26% Υπηρεσίες προσωπικής ανάπτυξης και ανθρώπινου δυναμικού, 21% Φροντίδα ηλικιωμένων, 20% Ιχθυοκαλλιέργειες,  17% Άλλες ιατρικές υπηρεσίες, 17% Διοργάνωση Συνεδρίων και επαγγελματικών events

 

Η έρευνα παρουσιάστηκε στο πλαίσιο Συνέντευξης Τύπου, που δόθηκε  με αφορμή το 3ο πολυσυνέδριο «ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ» 9/11/2012 Porto Palace Θεσσαλονίκης, παρουσία του Αναπληρωτή Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, Διονύση Ψωμιάδη, του Αντιπροέδρου του ΣΕΒΕ, Κυριάκου Λουφάκη και της δημοσιογράφου,  διοργανώτριας των Πολυσυνεδρίων, Ραλλιώς Λεπίδου,  η οποία και παρουσίασε ένα μέρος της έρευνας, που εκπόνησε το διαδικτυακό κανάλι www.ka-business.gr σε συνεργασία με την Focus Bari, με θέμα «Επενδυτικές Ευκαιρίες εν μέσω οικονομικής κρίσης. Χαμένες ευκαιρίες και προοπτικές του μέλλοντος»

 

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ   ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ 3ου ΠΟΛΥΣΥΝΕΔΡΙΟΥ «ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ»

 

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ: ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ   ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ  ΓΙΑ ΤΑ ΠΟΛΥΣΥΝΕΔΡΙΑ «ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ 

 

Πηγή:http://www.ka-business.gr/pages/research/2494/ereynanoembriosdodeka

Τεχνική υποστήριξη: dastasupport@teipat.gr

Βασισμένο στο Drupal