Αθήνα: Greek Exports Conference 2013

Ημερομηνία: 
Παρασκευή, 29 Μάρτιος, 2013 - 09:00 to 18:00

Το συνέδριο Greek Exports Conference 2013 θα διεξαχθεί την Παρασκευή 29 Μαρτίου 2013από τις 09.00 έως τις 18.00. στο ξενοδοχείο Athenaeum InterContinental.

altΣτο συνέδριο θα αναλυθούν θέματα όπως, το πώς η Ελλάδα μπορεί να γίνει ισχυρά εξαγωγική χώρα, το οικονομικό μέγεθος και οι υποδομές που απαιτούνται για να εξάγουν οι ελληνικές επιχειρήσεις καθώς και το σχέδιο της πολιτείας να στηρίξει, με συγκεκριμένο τρόπο και χρόνο την ανάπτυξη των ελληνικών εξαγωγών. Επίσης, θα γίνει συζήτηση σχετικά με τις ευκαιρίες που διανοίγονται για την ανάπτυξη των ελληνικών εξαγωγών, τα μέσα που απαιτούνται, το πώς οι ευκαιρίες αυτές μπορούν να αξιοποιηθούν και να ενισχυθούν μέσα από δράσεις της πολιτείας και άλλων ιδιωτικών και δημόσιων φορέων, τα εργαλεία προώθησης, η χρηματοδοτική στήριξη, οι μέθοδοι ανάπτυξης, η είσοδος σε νέες αγορές, η διεύρυνση του πελατολογίου καθώς και άλλα καθοριστικής σημασίας θέματα που αποτελούν τη βάση για επιτυχημένες εξαγωγές. Τέλος, στο συνέδριο θα αναλυθούν, από την πλευρά των εξαγωγικών επιχειρήσεων, όλα τα στοιχεία που απαιτούνται για επιτυχημένες εξαγωγές.

Εκπρόσωποι της πολιτείας, αρμόδια στελέχη και επικεφαλής οργανισμών και φορέων με τη συμμετοχή τους στο συνέδριο, θα προσδιορίσουν το νέο εξαγωγικό προσανατολισμό της χώρας, καθώς και τη στήριξη των εξαγωγικών επιχειρήσεων μέσα από συγκεκριμένες δράσεις ώστε: να ωφεληθεί η επιχειρηματικότητα, να ενισχυθεί ο κλάδος των εξαγωγών, να αναπτυχθεί η ελληνική «ταυτότητα» στο εξωτερικό και να υποστηριχθεί και απλουστευθεί η εξαγωγική διαδικασία.

Στόχος του συνεδρίου είναι μέσα από τις εργασίες του, να ξεκαθαρίσει μέσω των εκπροσώπων της κυβέρνησης που θα παραστούν, το τι περιλαμβάνει το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Δράσης που έχει καταρτιστεί για τις Εξαγωγές, το πώς και με ποιο χρονοδιάγραμμα αυτό θα εφαρμοστεί αλλά και το πώς θα το αξιοποιήσουν πρακτικά οι ελληνικές υφιστάμενες αλλά και νέες εξαγωγικές επιχειρήσεις.

Ακόμα θα τεκμηριωθεί η προοπτική ανάπτυξης που υπάρχει με τις εξής προϋποθέσεις:

  1. Να βελτιωθεί ο κλάδος αναβαθμίζοντας τα ποιοτικά και ποσοτικά του χαρακτηριστικά, προκειμένου να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των ξένων αγορών.
  2. Να αξιοποιηθεί όλη η τεχνολογική εξέλιξη ώστε η εξαγωγική διαδικασία να αυτοματοποιηθεί πλήρως οπότε και να διευκολυνθεί ακολουθώντας το σχέδιο πολλαπλών παρεμβάσεων της πολιτείας.

Το συνέδριο Greek Exports Conference απευθύνεται σε όλες τις ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις, καθώς και σε αυτές που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν εξαγωγική δραστηριότητα, καθώς και τις εταιρείες εκείνες που προσφέρουν υπηρεσίες σε αυτές.

Θεματολογία

Panel I: Ελληνικές εξαγωγές και κυβερνητική πολιτική

Η πρακτική εφαρμογή του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για την εξωστρέφεια και οι δράσεις που περιλαμβάνονται σε αυτό.

  • Η μείωση της γραφειοκρατίας στις εξαγωγές μέσω της ηλεκτρονικοποίησης των διαδικασιών.
  • Τα εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα οικονομικής στήριξης των εξαγωγέων.
  • Tο ελληνικό Brand και η χρησιμότητά του στις ξένες αγορές.

Με ξεκάθαρη τη βούληση να στηρίξει τον εξαγωγικό τομέα, η κυβέρνηση, επιδιώκει για πρώτη φορά να δώσει λύσεις στα πολλαπλά διοικητικά προβλήματα των εξαγωγέων. Έχει γίνει κατανοητό ότι η Ελλάδα σήμερα πρέπει με κατεπείγουσες διαδικασίες να διαμορφώσει οργανωμένη πολιτική για τις εξαγωγές, οι οποίες θεωρούνται βασικός πυλώνας ανάπτυξης και τους αποδίδεται ευθύνη για την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας. Στο πλαίσιο αυτό έχει καταρτιστεί το Εθνικό Σχέδιο στήριξης των εξαγωγών, το οποίο περιλαμβάνει μέτρα που αφορούν τη διευκόλυνση του εξαγωγικού έργου σε τελωνεία, σε διοικητικές εργασίες, διαδικασίες έκδοσης εγγράφων, αξιοποίηση της τεχνολογίας και πολλά άλλα που αποτελούν σκόπελο στις εξαγωγικές επιχειρήσεις. Ταυτόχρονα εισάγονται καινοτομίες που αφορούν στην ηλεκτρονικοποίηση των διαδικασιών, τη δημιουργία βάσης δεδομένων και την on line επικοινωνία επιχειρήσεων με κρατικές υπηρεσίες. Κομβικό σημείο για να πετύχει η προσπάθεια και να αποδώσει καρπούς το σχέδιο Δράσης για τις Εξαγωγές είναι ο σωστός προγραμματισμός και οι χρόνοι εντός των οποίων τα μέτρα θα εφαρμοστούν στην πράξη και θα αξιοποιηθούν από τις επιχειρήσεις. Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιείται η ενοποίηση των φορέων που ασχολούνται με τις εξαγωγές, όπως ΟΠΕ με Invest in Greece καθώς και η μεταφορά των συμβούλων Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων στο Υπουργείο Ανάπτυξης, προκειμένου να υπάρχει αξιοποίηση της γνώσης τους και εφαρμογή στη χάραξη στοχευμένης εξαγωγικής ανάπτυξης.

Επίσης, κυβέρνηση, φορείς και επιχειρήσεις με κοινές δράσεις, θα προχωρήσουν στην ανάδειξη του ελληνικού brand name μέσα από τη χορήγηση και την παγκόσμια επικοινωνία του «ελληνικού σήματος». Απώτερος στόχος όλων αυτών είναι να στηριχθούν οι εξαγωγικές επιχειρήσεις για τις οποίες αναγκαία συνθήκη ανάπτυξης είναι η χρηματοδότηση. Αυτή προβλέπεται σε σειρά Εθνικών και Κοινοτικών Προγραμμάτων, τα οποία η πολιτεία δημιουργεί και ταυτόχρονα υποστηρίζει προκειμένου να αξιοποιηθούν από την αγορά.

Τέλος, η εμπειρία και η γνώση του κλάδου των συμβούλων Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων αποτελούν το τελευταίο από τα σημαντικά εργαλεία στήριξης και ανάπτυξης των ελληνικών εξαγωγικών δραστηριοτήτων και βοηθούν στη γνώση των ξένων αγορών και την απόκτηση προσβάσεων και πελατολογίου.

Panel II: Το «οικοσύστημα» της εξωστρέφειας: Οι επιχειρηματικές δραστηριότητες που στηρίζουν τις εξαγωγές

  • Η ασφάλιση των πιστώσεων ως προϋπόθεση βιωσιμότητας των εξαγωγών.
  • Η σημασία του factoring στην ανάπτυξη των επιχειρήσεων.
  • Το χρηματιστήριο, οι εξαγωγικοί δείκτες και η άντληση κεφαλαίων.
  • Οι εξειδικευμένοι σύμβουλοι διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού και οργάνωσης εξαγωγικών επιχειρήσεων.
  • Η τραπεζική χρηματοδότηση και οι άλλοι πόροι ενίσχυσης των εξαγωγέων.
  • Τα logistics και ο ρόλος τους στις εξαγωγές.

Σειρά από υπηρεσίες, τεχνικές εφαρμογές αλλά και «εργαλεία» χρηματοδότησης στηρίζουν την εξαγωγική προσπάθεια. Η αξιοποίησή τους από τις επιχειρήσεις, άλλοτε μεγάλη και ενίοτε από ελάχιστη έως και ανύπαρκτη, οφείλεται στη γνώση, το μέγεθος και το σχέδιο ανάπτυξης κάθε εξαγωγικής επιχείρησης. Η αναγκαιότητά τους είναι πλέον διακριτή για να αναπτυχθεί οποιαδήποτε προσπάθεια εξωστρέφειας καθώς οι συνθήκες απαιτούν υψηλή τεχνογνωσία την οποία δε μπορεί να διαθέτει ο κάθε επιχειρηματίας. Οι σύμβουλοι που αναλαμβάνουν την οργάνωση, την ανάπτυξη και τη δόμηση μιας εξαγωγικής προσπάθειας, αποτελούν μια αναγκαία σύγχρονη υπηρεσία που κατευθύνει τις επιχειρήσεις και καθοδηγεί στη στόχευση και σωστή ανάπτυξη της εξαγωγικής δραστηριότητας.

Η εφαρμογή της πληροφορικής, των logistics και της e-τιμολόγησης αποτελούν συστατικό των σύγχρονων εξαγωγέων και αναπτύσσονται δράσεις. Δυναμικό ρόλο στην εξαγωγική ανάπτυξη διαδραματίζει και ο τομέας της ασφάλισης των πιστώσεων όπως και το factoring, όπου αναπτύσσονται παράλληλα με τις εξαγωγές. Θεωρείται δεδομένο ότι το factoring και η τεχνική εξέλιξή του, προσφέρει χρηματοδότηση, κεφάλαια και ευχέρεια ανάπτυξης σε εξαγωγικές επιχειρήσεις, δίνοντας δυνατότητα να υποστηρίξουν τις εργασίες τους. Εξίσου σημαντικές είναι και οι υπηρεσίες ασφάλισης πιστώσεων που παρέχονται στην αγορά και αποτελούν τη βάση για την ανάπτυξη των εξαγωγών. Ο ασφαλιστής πιστώσεων καλείται να προσφέρει ενημέρωση στον εξαγωγέα, προστασία και πληροφόρηση για τις συνεργασίες του, ενώ του προσθέτει αξία και αξιοπιστία στις συναλλαγές του. Η τραπεζική ή η εθνική και κοινοτική μέσω προγραμμάτων χρηματοδότηση είναι επίσης ένα πρωτεύον θέμα για τις εξαγωγές, το ίδιο και η άντληση κεφαλαίων μέσα από το Χρηματιστήριο ως μέσο απόκτησης ρευστότητας, το οποίο βέβαια απευθύνεται σε επιχειρήσεις που έχουν υιοθετήσει τις χρηματιστηριακές δομές και φυσικά υπόκεινται στην αυστηρότητα των διαδικασιών που προβλέπουν οι χρηματαγορές.

Και αυτό διότι είναι διαπιστωμένο ότι ο εξαγωγικός τομέας απαιτεί πολλαπλή συμβουλευτική και χρηματοδοτική στήριξη προκειμένου να αναπτυχθεί. Η επιχείρηση που ξεκινά εξαγωγική δραστηριότητα ή αυτή που επιθυμεί να αναπτυχθεί περισσότερο χρειάζεται κεφάλαια. Η συνεργασία με τον τραπεζικό τομέα είναι απαραίτητη. Τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα ενισχύουν τις εξαγωγές ενώ βρίσκονται στη διαδικασία αναζήτησης και άλλων πρόσθετων μεθόδων προκειμένου να στηρίξουν εξαγωγικές προσπάθειες. Ταυτόχρονα και σε ευρωπαϊκό επίπεδο αναπτύσσονται χρηματοδοτικές διαδικασίες προκειμένου να στηριχθεί το εξαγωγικό εμπόριο.

Το Δεκέμβριο του 2012 έκαναν το ντεμπούτο τους οι δύο νέοι δείκτες που οικοδόμησε το ΧΑ ειδικά για τους «εθνικούς πρωταθλητές» της εξωστρέφειας.

Στον πρώτο δείκτη «FTSE/XA Διεθνούς Δραστηριοποίησης» συμμετέχουν συνολικά 64 επιχειρήσεις ανεξαρτήτως κεφαλαιοποίησης, των οποίων οι διεθνείς δραστηριότητες συμβάλλουν άνω του 20% στον ετήσιο κύκλο εργασιών τους.

Στο δεύτερο δείκτη «FTSE/ΧΑ Διεθνούς Δραστηριοποίησης Plus» συμμετέχουν οι 30 επιχειρήσεις των οποίων το ποσοστό εσόδων από το εξωτερικό κυμαίνεται από 65% μέχρι και 100% και αποτελούν ουσιαστικά τον αφρό των εξωστρεφών επιχειρήσεων της Λεωφόρου Αθηνών.

H δημιουργία της Ομάδας των νέων Δεικτών Διεθνούς Δραστηριοποίησης, από το Χρηματιστήριο Αθηνών, σε συνεργασία με τον οίκο FTSE, έχει σαν στόχο να προβάλει τις εταιρίες που έχουν έντονη διεθνή δραστηριότητα και να τις καταστήσει πιο ελκυστικές στην διεθνή επενδυτική κοινότητα.

Panel IIΙ: Οι παράγοντες επιτυχίας των εξαγωγών μέσα από την εμπειρία αναγνωρισμένων εξαγωγέων

  • Η σημασία του μάρκετινγκ και των επιχειρηματικών αποστολών στην προώθηση των προϊόντων και την απόκτηση πελατολογίου.
  • Ο ρόλος της τυποποίησης, της συσκευασίας και της ποιότητας για την είσοδο σε ξένες αγορές.
  • Το μέγεθος της επιχείρησης και η σχέση του με τις εξαγωγές.
  • Οι υποδομές που απαιτούνται (τεχνικές, μηχανογραφικές, προσωπικού κ.α) για τις επιχειρήσεις που εξάγουν.
  • Η εξειδίκευση και η καινοτομία ως μέσα για την ανάπτυξη των εξαγωγών.
  • Οι στρατηγικές συμμαχίες και η αποτελεσματικότητά τους στην εξωστρέφεια.
  • Οι δομές λειτουργίας των επιχειρήσεων που είναι απαραίτητες για τις εξαγωγές.

Οι εξαγωγές μεγαλώνουν τα οικονομικά μεγέθη των επιχειρήσεων ενώ ταυτόχρονα το μέγεθος της κάθε δραστηριότητας διαδραματίζει πρωτεύοντα ρόλο στην εξαγωγική της προσπάθεια. Η αλληλένδετη αυτή σχέση είναι συνέπεια του παγκόσμιου εντεινόμενου ανταγωνισμού στον εξαγωγικό τομέα που αυξάνει τις απαιτήσεις των αγορών για πολλά, καλά και σε σωστές τιμές προϊόντα και υπηρεσίες. Έτσι, οι εξαγωγείς οδηγούνται σε ολοένα και υψηλότερα επίπεδα που πρέπει να υπηρετήσουν για να σταθούν στις ξένες αγορές. Η «επωνυμία» το «μέγεθος», η διαφήμιση, η τυποποίηση, η καινοτομία και η εξειδίκευση αποτελούν μερικές από τις απαραίτητες παραμέτρους για να δημιουργηθούν σωστά προϊόντα που μπορούν να εξαχθούν και να έχουν προοπτικές να κερδίσουν θέση στις διεθνείς αγορές.

Στο πλαίσιο αυτό γίνονται βήματα από τις επιχειρήσεις που, σε συνεργασία με ιδιωτικούς ή διεθνείς φορείς, καθορίζουν τα νέα στοιχεία που πρέπει να υιοθετήσουν για να προωθήσουν τα προϊόντα τους. Η συνένωση δυνάμεων, η εξασφάλιση οικονομιών κλίμακας αλλά και η απόλυτη οργάνωση των επιχειρήσεων σε μηχανογραφικά συστήματα και η πληροφόρηση και δικτύωση με ξένους φορείς ενημέρωσης είναι μερικές από τις ενέργειες που κάνουν καθημερινά οι επιχειρήσεις που επιθυμούν να αναπτυχθούν. Η ελληνική εμπειρία είναι σημαντική και μπορεί να «τυποποιηθεί» καθώς οι ξένες αγορές είναι τόσο μεγάλες και ανοικτές ώστε δεν τίθεται θέμα ανταγωνισμού μεταξύ των ελληνικών εξαγωγικών επιχειρήσεων. Όσο περισσότερες δημιουργούνται τόσο μεγαλύτερη δυναμική αποκτούν καθώς και συνέργιες αναπτύσσουν.

Τεχνική υποστήριξη: dastasupport@teipat.gr

Βασισμένο στο Drupal