Είστε εδώ
ΔΑΣΤΑ › Mονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας › Καλές Πρακτικές › Σπάστε την κρίση - Πουλήστε τα προϊόντα σας σε όλο τον κόσμοΣπάστε την κρίση - Πουλήστε τα προϊόντα σας σε όλο τον κόσμο
Μέσω της ενασχόλησής μου με την ιστοσελίδα αγοραπωλησιών CoinMad από το 2009, έρχομαι σε καθημερινή επαφή με τους εκπροσώπους των ελληνικών online καταστημάτων και αφουγκράζομαι τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς τους.
Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που μου μεταφέρουν από παλιά πολλοί από τους εμπόρους, είναι ότι αναζητούν τον τρόπο για το πως να πουλήσουν τα προϊόντα τους στο εξωτερικό, μιας και η κρίση δεν αφήνει πολλά περιθώρια για την ελληνική αγορά.
Για ξεκίνημα, να θυμίσω ότι το CoinMad είχε αρχικά ως βασική γλώσσα του την αγγλική και στην πορεία προσθέσαμε την ελληνική. Εν καιρώ λοιπόν έχουμε αποκτήσει σταθερά, επισκεψιμότητα από αρκετές χώρες του εξωτερικού. Και επειδή ως γνωστόν οι ξένοι αγοράζουν πολύ περισσότερο online κι αν τους ενδιαφέρει κάτι θα το πάρουν βρέξει-χιονίσει, εδώ και μερικούς μήνες τα καταστήματά μας κάνουν αρκετές πωλήσεις από διάφορες χώρες του κόσμου!
Μάλιστα, αν δεν κάνω λάθος, το CoinMad αυτή τη στιγμή είναι η μοναδική ελληνική ιστοσελίδα αγοραπωλησιών, που μπορεί και φέρνει παραγγελίες απ'το εξωτερικό. Πιο συγκεκριμένα, τους 4-5 τελευταίους μήνες, η μία στις δύο παραγγελίες είναι από πελάτες εκτός Ελλάδος!
Κάποια από τα καταστήματα που συνεργαζόμαστε, μας εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για αυτή την εξέλιξη, γιατί κατάφεραν σιγά σιγά να κάνουν τις πρώτες τους πωλήσεις έξω και η αλήθεια είναι πως κι εμείς χαρήκαμε ιδιαίτερα που μπορούμε να το προσφέρουμε αυτό στους συνεργάτες μας σε τέτοια εποχή κρίσης.
Ενώ λοιπόν είμασταν ικανοποιημένοι, μας προσγείωσαν απότομα οι αντιδράσεις κάποιων καταστημάτων, οι εκπρόσωποι των οποίων διαπιστώσαμε τελικά πως βλέπουν με μεγάλη επιφυλακτικότητα έως και αρνητισμό τις αποστολές στο εξωτερικό.
Με αφορμή αυτό το γεγονός που με έχει προβληματίσει, ήθελα εδώ και καιρό να γράψω ένα αναλυτικό κείμενο, ώστε να υπάρχει κάπου συγκεντρωμένη όλη η επιχειρηματολογία σχετικά με τις αποστολές στο εξωτερικό και να μπορώ να στέλνω το σύνδεσμο σε όποιο κατάστημα έχει παραγγελία από έξω και δε την εξυπηρετεί.
Ακολουθούν οι κυριότερες ενστάσεις που έχουν τα ελληνικά online καταστήματα, σχολιασμός και λύσεις.
- Δεν εμπιστεύομαι τα ΕΛ.ΤΑ.
Το καλύτερο παράδειγμα το έχουμε εμείς ως εταιρεία απ'την προσωπική μας πείρα, έχοντας online κατάστημα (SonicAgeRecords.com) από το 2004 και εμπειρία σε αποστολές στο εξωτερικό από το 2001:
Στέλνουμε μέσω ΕΛ.ΤΑ. από το 2001 σε όλες τις χώρες του κόσμου, από ευρωπαϊκές μέχρι Βολιβία, Μαλαισία, Χιλή, Μεξικό, Κολομβία, Κατάρ, κλπ! Οι αποστολές αφορούν CD κυρίως και κατά δεύτερον δίσκους βινυλίου, δηλαδή προϊόντα κατά βάση εύθραυστα! Παράπονο ότι έχουν φτάσει κατεστραμμένα έχουμε λάβει περίπου 10 φορές ΜΟΝΟ όταν οι αποστολές μας από το 2001 μέχρι και σήμερα ξεπερνούν τις 10,000! Περισσότερες αλλά σίγουρα μηδαμινές είναι οι περιπτώσεις που μας έχουν αναφέρει ότι το κουτί των CD παρελήφθη σπασμένο. Σε αυτές τις περιπτώσεις και ανάλογα με τη ζημιά που έχει γίνει, είτε δίνουμε κάποιο δώρο στην επόμενη παραγγελία ή στην χειρότερη των περιπτώσεων στέλνουμε πίσω μέρος ή ολόκληρο το χρηματικό ποσό που έχουμε εισπράξει, ως αποζημίωση στον πελάτη.
Τα ελληνικά ταχυδρομεία είναι υπεύθυνα για την παραλαβή και αποστολή του πακέτου σας μέσω του δικτύου τους και με τη συνεργασία διαφόρων αεροπορικών εταιρειών. Σε κάθε χώρα συνεργάζονται με τις αντίστοιχες υπηρεσίες. Ας πούμε λοιπόν ότι δεν εμπιστευόμαστε τις υπηρεσίες μιας ελληνικής εταιρείας. Αυτό είναι στα πλαίσια της γενικότερης επιφύλαξης που έχουμε, καμιά φορά όχι άδικα, για ό,τι έχει να κάνει με τη χώρα μας (αν κι αυτό φαίνεται πως τείνει να αλλάξει), αλλά εφόσον η παράδοση τελικά θα γίνει από μια ξένη εταιρεία, την αντίστοιχη των ΕΛ.ΤΑ. στη Γερμανία, ή στην Αγγλία, ή στις Η.Π.Α. δεν είναι κάπως καθησυχαστικό, έστω κατά το ήμισυ;
Τα περισσότερα ελληνικά καταστήματα έχουν επαναπαυθεί στο ότι χρησιμοποιούν ταχυμεταφορές εντός Ελλάδος και δε δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στη συσκευασία κάτι που είναι και λογικό εν μέρει.
Αντίθετα, αν θέλετε να στέλνετε παντού, θα χρειαστεί να μάθετε πως να φτιάχνετε καλά "δεμένα" πακέτα, ώστε να αποφύγετε όσο το δυνατό περισσότερο τις περιπτώσεις φθοράς. Προμηθευτείτε με bubble wrap και ειδικά χαρτόνια προστασίας και καλή αρχή! :)
- Είναι πολύ ακριβά τα ταχυδρομικά για εξωτερικό.
Αυτό δεν είναι ακριβές.
Καταρχάς ο πελάτης πληρώνει τα ταχυδρομικά και το τι είναι ακριβό γι'αυτόν και τι όχι το γνωρίζει ο ίδιος. Εφόσον έχει επιλέξει να κάνει παραγγελία από Ελλάδα, προφανώς γνωρίζει ότι θα επωμιστεί κι ένα ταχυδρομικό τέλος. Από εκεί και πέρα, για να χρησιμοποιήσω το παράδειγμα του CoinMad, όταν έχετε μια παραγγελία, μπορείτε να στέλνετε ηλεκτρονικό τιμολόγιο με το ποσό της χρέωσης των ταχυδρομικών εξόδων και από εκεί και πέρα αν συμφέρει τον πελάτη θα προχωρήσει στην πληρωμή. Δεν χάνετε τίποτα να προσπαθήσετε!
Για αποστολές μικρού όγκου και μέχρι περίπου 250-300 γραμμάρια, αν αγοράσετε από τα ΕΛ.ΤΑ. 500 τεμάχια από τον ειδικό λευκό φάκελο εξωτερικού, διαστάσεων μισό Α4, θα σας κοστίσει ο ένας 1,18 ευρώ! Όχι και τόσο ακριβό τελικά.. :) Και σκεφτείτε ότι μπορείτε να στείλετε ό,τι χωράει αυτός ο φάκελος, με μόνο 1 ευρώ σε όλες τις χώρες του κόσμου!
Από εκεί και πέρα, οι τιμές των ΕΛ.ΤΑ. είναι πολύ πιο οικονομικές από την οποιαδήποτε υπηρεσία courier/ταχυμεταφορών. Ενδεικτικά ένα πακέτο μέχρι 2kg για Ευρώπη κοστίζει κοντά στα 20 ευρώ και για όλες τις υπόλοιπες χώρες κοστίζει κοντά στα 26 ευρώ.
Να αναφέρω επίσης για όσους δε το γνωρίζουν ότι για δέματα άνω των 2kg που προορίζονται στις κάτωθι αναφερόμενες χώρες υπάρχει διαθέσιμη μια αναβαθμισμένη υπηρεσία των ΕΛ.ΤΑ. (EPG) η οποία έχει πολλά κοινά με τις ταχυμεταφορές!
Οι χώρες που εξυπηρετούνται με EPG είναι οι εξής:
Αυστρία, Βέλγιο, Γαλλία, Γερμανία, Δανία, Ελβετία, Εσθονία, Ιρλανδία, Ισλανδία, Ισπανία , Ιταλία, Λετονία, Λιθουανία, Λουξεμβούργο, Μάλτα, Μεγάλη Βρετανία, Νορβηγία, Ολλανδία, Ουγγαρία, Πολωνία , Πορτογαλία, Σλοβακία, Σλοβενία, Σουηδία, Τσεχία και Φινλανδία.
Τα πλεονεκτήματα των αποστολών EPG είναι τα εξής:
- Ελκυστικές τιμές: Οι τιμές τους διαμορφώνονται στα ίδια επίπεδα με τα συνήθη δέματα Α' προτεραιότητας.
- Αξιοπιστία & Άμεση πληροφόρηση: Ιχνηλατούνται σε κάθε στάδιο της διαχείρισής τους, δίνοντάς σας τη δυνατότητα να ενημερωθείτε, εάν απαιτηθεί, για την πορεία διαχείρισης και την επίδοση του δέματος.
- ΚΑΤ΄ ΟΙΚΟΝ επίδοση.
- Υψηλή ασφάλεια χωρίς πρόσθετο κόστος: Σε περίπτωση απώλειας, καταστροφής μερικής ή ολικής, δίνεται αποζημίωση το μέγιστο ποσό της οποίας ανέρχεται στα 450DTS ( Διεθνής λογιστική μονάδα της οποίας η ισοτιμία ανέρχεται περίπου στα 1,1€).
Τέλος να αναφέρω ότι το ανώτατο όριο βάρους για τα απλά δέματα είναι 20 κιλά, και κατά παρέκκλιση μέχρι 25 κιλά όταν το περιεχόμενό τους δεν τεμαχίζεται και εφόσον η χώρα προορισμού αποδέχεται δέματα αυτού του βάρους. Το ανώτατο όριο βάρους για τα δέματα EPG είναι 30 κιλά.
-Αν συμβεί κάτι, οι αποστολές που στέλνω μέσω ΕΛ.ΤΑ. δε μπορούν να εντοπιστούν:
Όσον αφορά τις αποστολές δεμάτων EPG η υπηρεσία που παρέχεται μοιάζει αρκετά με αυτή που δίνουν εταιρείες ταχυμεταφορών. Σε μικρότερες αποστολές αν θέλετε να είστε 100% σίγουροι, μπορείτε να χρησιμοποιείτε τη συστημένη υπηρεσία των ΕΛ.ΤΑ., η οποία σας παρέχει έναν μοναδικό αριθμό ανίχνευσης.
Αν υπάρξει το παραμικρό πρόβλημα, μπορείτε με 2 τρόπους να ανακαλύψετε σε τι στάδιο είναι η αποστολή σας:
α) Καλώντας τον αριθμό 800 11 82000 και δίνοντας τον αριθμό ανίχνευσης, μπορείτε να μάθετε πληροφορίες για την αποστολή σας, σε όποιο στάδιο κι αν βρίσκεται αυτή.
β) Σε περίπτωση που θέλετε να κάνετε την ανίχνευση μέσω διαδικτύου, μπορείτε να δείτε πληροφορίες για την αποστολή σας αρχικά μέσω της σελίδας track and trace των ΕΛ.ΤΑ.: http://212.205.82.71/trackandtrace
και κατά δεύτερο λόγο στην αντίστοιχη διαδικτυακή υπηρεσία της χώρας στην οποία προορίζεται η αποστολή σας. Μπορείτε να βρείτε μια πλήρη λίστα στη δεξιά στήλη του παρακάτω Blog: http://trackpackage.blogspot.gr
Σε περίπτωση που δεν είναι δυνατός ο εντοπισμός της αποστολής σας, μπορείτε να κάνετε έγγραφη αναζήτηση στο ταχυδρομείο απ'το οποίο την κάνατε. Υπό κάποιες συνθήκες μάλιστα προβλέπεται κι αποζημίωσή σας σε περίπτωση που σταθεί αδύνατος ο εντοπισμός.
- Η παράδοση μέσω ΕΛ.ΤΑ. καθυστερεί υπερβολικά
Αυτό είναι ένας μύθος. Η απλή αεροπορική υπηρεσία των ΕΛ.ΤΑ. είναι από τις πιο γρήγορες στον κόσμο.
Συνήθως οι αποστολές εντός Ευρωπαϊκής ένωσης κάνουν 3-4 εργάσιμες για να επιδοθούν και οι αποστολές π.χ. στις Η.Π.Α. από 6-10 εργάσιμες ημέρες.
Μάλιστα οι χρόνοι παράδοσης εντός Ευρώπης, ανταγωνίζονται ακόμα και υπηρεσίες εγχώριων ταχυμεταφορέων για επίδοση δέματος από τα αστικά κέντρα σε απομακρυσμένες περιοχές της Ελλάδος!
Αυτά όσον αφορά τις βασικές ενστάσεις που έχουμε ακούσει κατά καιρούς από τα καταστήματα. Να τονίσω εδώ ότι σίγουρα μπορεί να υπάρχουν κι άλλοι λόγοι οι οποίοι ενδεχομένως να είναι βάσιμοι.
Π.χ. πιθανώς να υπάρχουν ιδιαιτερότητες όσον αφορά τα προϊόντα που κάποιος εμπορεύεται.
Σε αυτή την περίπτωση μπορείτε να στείλετε τα σχόλια ή τις ενστάσεις σας για να το συζητήσουμε.
Πηγή: epixeiro.gr